in

A világ legnagyobb hídja hosszabb, mint Budapestről az osztrák határ

A hidakat naponta emberek tízezrei, nagyobb országokban akár százezrei vagy milliói is használják. A legtöbben persze észre sem vesszük őket, csak gurulunk igyekszünk sietni a végcélunk felé. Ha legközelebb egy hídon jársz, néhány másodpercig gondolkodj el rajta, hogy mi lett volna, ha nem építik meg? Mennyire nehezítette volna meg a közlekedést az adott területen?

Nem véletlen, hogy a 19. század híres angol drámaírója, George Coleman az egyik művében ezt írta: „Dicsérd a hidad, amit átvitt téged”. Ennél az idézetnél jobban valószínűleg ki sem lehetne fejezni azt, hogy legyen szó ember vagy természet alkotta dolgokról, az emberek valamiért mindig természetesnek veszik a nekik létrehozott dolgokat.

Az emberek évszázadok, sőt évezredek óta építenek hidakat. Már az ókori Rómában is készültek olyan hidak, melyek megkönnyítették a lovaskocsikkal történő közlekedést. Az emberek legtöbbször folyók, völgyek vagy egyéb akadályok leküzdése végett hoznak létre hidakat, de a modern világban már a hidak esztétikai szerepe sem elhanyagolható. De melyik lehet vajon a legnagyobb híd a világon? Mekkora? Hol található? Most megmutatjuk.

A világ legnagyobb hídja a Danyang-Kunshan viadukt. Hivatalosan is megkapta a világ legnagyobb hídja címet, még a Guiness Rekordok Könyvébe is bekerült. A hossza 164,8 kilométer. Még egyszer: nem méterekről beszélünk, hanem kilométerekről! És mindez végig a levegőben lóg, sehol sem ér hozzá a földhöz.

Hol található a világ legnagyobb hídja? Természetesen Kínában. Egész pontosan Kelet-Kínában, ahol Sanghajt és Nanking városát köti össze. A híd 9 kilométert tesz meg víz felett (Yangcheng-tó felett), a maradék több mint 150 kilométert pedig hegyvidékes területeken szeli át, ahol szurdokokat, tavakat és folyókat kell leküzdenie.

A híd a Peking-Sanghaj nagysebességű vasútjának része, de közúti forgalom is közlekedik rajta. Építése szintén rekord idő volt, mivel hiszitek vagy sem, a világ leghosszabb hídjának építése két évig tartott. 2008-tól 2010-ig építették, 2011 nyár közepén pedig már a forgalom számára is járható volt.

De mit is jelent pontosan az, hogy „viadukt”? A viadukt egyfajta híd, mely közlekedési kapcsolatot teremt valamely hegyszoros, völgy, út, vasút, vagy más fizikai akadály két oldalán elhelyezkedő területek között.

A világ legnagyobb hídjának felépítése összesen 10 milliárd dollárba került Kínának. Összehasonlításképpen: a három évig épült Kőröshegyi völgyhíd építése 167 millió dollárba került.

A viaduktot eredetileg nem a gyorsvonatok közlekedése végett kezdték építeni, csak azért, hogy el lehessen jutni vele A-ból B pontba. Mára azonban a vasúti közlekedés fejlődésének köszönhetően remek turisztikai hasznot is hoz az országnak, mivel a turisták szeretik vonaton utazva gyönyörködni a környező vidékekben.

A híd építésében 10 ezer ember vett részt, akik éjjel-nappal dolgoztak, több műszakban. A viaduktot egyszerre két oldalról építették, az építkezés során pedig 2,5 millió köbméter betonkeveréket és 500 ezer tonna acélt használtak fel. 10 gyár folyamatos működése biztosította az építkezésekhez használt alapanyagokat, ennek köszönhetően pedig az építkezés nagyon jó ütembe és stabilan haladt. A világ leghosszabb hídját úgy tervezték, hogy képes legyen ellenállni egy 8-as erősségű földrengésnek, de többek között meg kell birkóznia a szökőárakkal is és azt is ki kell bírnia, ha véletlenül neki ütközik egy konténerszállító hajó.

Naponta egyébként több mint 30 ezer vasúti- és közúti jármű halad keresztül a világ legnagyobb hídján, ezzel pedig amellett, hogy a legnagyobb, a világ egyik legforgalmasabb hídja is egyben.

Teljes bejegyzés megtekintése:

What do you think?