A könyvek jövője kérdéses lehet a digitális világ térhódításával. A fiatalabb generációk, különösen a 16-24 éves korosztály, egyre nehezebben talál olyan olvasmányokat, amelyek relevánsak számukra. A felmérések szerint ennek a korcsoportnak a 39%-a érzi úgy, hogy nem tudnak azonosulni a könyvekben ábrázolt élethelyzetekkel. Ez a tendencia aggodalomra adhat okot, hiszen az olvasás nem csupán szórakozás, hanem a tudás megszerzésének, a szókincs bővítésének és a kritikai gondolkodás fejlesztésének egyik legfontosabb eszköze.
Ha a kiadók és a szerzők nem reagálnak erre a változó igényre, könnyen elképzelhető, hogy az olvasás népszerűsége tovább csökken. Fontos lenne, hogy a könyvek tükrözzék a mai fiatalok valós problémáit, kihívásait és álmait. A témák sokszínűsége és a hiteles ábrázolás kulcsfontosságú lehet ahhoz, hogy a jövő generációi is megtalálják az örömüket az olvasásban, és a könyvek továbbra is fontos szerepet töltsenek be a kultúrában és az oktatásban. Az olvasás jövője a kiadók és a szerzők kezében van.