Az Abyssus egy kooperatív roguelite lövölde, ami a víz alatti steampunk dizájnjával próbál kitűnni a tömegből. Azonban a látvány önmagában nem elég, hiszen a játékmenet hamar monotonitásba fullad, ami a roguelite műfaj egyik legnagyobb kihívása. A kooperatív játékmód ígéretes lehet, de a véletlenszerűen generált pályák és a repetitív ellenfelek idővel unalmassá teszik a kalandot. A kérdés az, hogy a gyönyörű látványvilág képes-e ellensúlyozni a játékmenet hiányosságait, vagy az Abyssus a süllyesztőben végzi.
A roguelite játékok sikerének kulcsa a változatosság és a folyamatos fejlődés érzése. Az Abyssus esetében úgy tűnik, hogy ez a két elem nem elég hangsúlyos, ami a játékélmény rovására megy. Fontos lenne, hogy a fejlesztők több hangsúlyt fektessenek a pályák és az ellenfelek változatosságára, valamint a karakterfejlődés mélyebb kibontására. Ezzel elkerülhető lenne a monotonitás és a játékosok hosszabb távon is élvezhetnék a víz alatti kalandokat. A steampunk stílus pedig remek alapot adhatna egy igazán egyedi és emlékezetes játékélményhez.