A Ubisoft egy ambiciózus, de végül elkaszált Assassin's Creed játékon dolgozott, amely az amerikai polgárháború idejébe kalauzolta volna a játékosokat. A projekt keretében egy rabszolga bőrébe bújhattunk volna, aki nem mással, mint a Ku Klux Klánnal veszi fel a harcot. A koncepció merészségében rejlett az ereje, de egyben a buktatója is, hiszen egy ilyen érzékeny témát rendkívül körültekintően kellett volna kezelni, hogy ne sértsen senkit és ne trivializálja a történelmi eseményeket. A játék elkaszálása rávilágít arra, hogy a videojáték-iparban a kreatív szabadság és a társadalmi felelősségvállalás között egyensúlyt kell tartani.
Az amerikai polgárháború rendkívül izgalmas és összetett történelmi háttérrel rendelkezik, amely rengeteg lehetőséget kínál egy videojáték számára. Az Assassin's Creed sorozat korábban is merített ihletet valós történelmi eseményekből és konfliktusokból, de ezúttal a téma érzékenysége miatt a Ubisoft végül visszalépett. A döntés hátterében valószínűleg az állt, hogy a Ku Klux Klán szerepeltetése a játékban komoly etikai és politikai dilemmákat vetett volna fel. A jövőben a videojáték-fejlesztőknek még nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy a történelmi eseményeket hogyan ábrázolják, és hogyan kezelik a társadalmilag érzékeny témákat.

1 hónappal ezelőtt
27

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·