Az Electronic Arts (EA) felvásárlása, melyet a szaúdi PIF, a Silver Lake és az Affinity Partners konzorciuma hajt végre, komoly kérdéseket vet fel a BioWare jövőjével kapcsolatban. A hatalmas, 55 milliárd dolláros üzlet, melynek egy jelentős részét hitelből finanszírozzák, mindenképpen átszervezéseket és stratégiai változtatásokat hoz magával az EA portfóliójában. A BioWare, amely olyan ikonikus játékokat tudhat magáénak, mint a Mass Effect és a Dragon Age szériák, különösen érzékeny lehet erre a helyzetre, hiszen a stúdió az elmúlt években vegyes fogadtatású projekteket produkált, így a teljesítménye hatással lehet a megítélésére az új tulajdonosok szemében. A rajongók joggal aggódnak, hogy a felvásárlás milyen hatással lesz a stúdió kreatív szabadságára és a jövőbeli projektek irányvonalára.
A BioWare helyzete azért is aggasztó, mert az utóbbi időben több vezető fejlesztő is elhagyta a céget, ami bizonytalanságot szül a jövőbeli projektek minőségét illetően. A Mass Effect: Andromeda fogadtatása és az Anthem kudarca komoly sebeket ejtett a stúdió hírnevén, és bár a Mass Effect Legendary Edition sikeres volt, a Dragon Age: Dreadwolf fejlesztése pedig ígéretesnek tűnik, a bizonytalanság továbbra is érezhető. A felvásárlás után az új tulajdonosok valószínűleg szigorúbb ellenőrzést gyakorolnak majd a stúdió felett, ami befolyásolhatja a kreatív döntéseket és a játékok fejlesztési ütemét. A BioWare sorsa tehát most dől el, és a rajongók remélik, hogy a stúdió a jövőben is képes lesz olyan minőségi játékokat készíteni, amelyekért egykor megszerették.