A Call of Duty Game Passbe kerülése komoly anyagi áldozattal járt a Microsoft számára. Bár a Game Pass Ultimate áremelése kompenzálni próbálja a veszteségeket, a Bloomberg jelentése rávilágít arra, hogy a népszerű játék szolgáltatásba való integrálása jelentős bevételkiesést okozott. A lap szerint a Microsoft körülbelül 300 millió dollárról mondott le azzal, hogy a Call of Duty elérhetővé vált a Game Pass előfizetői számára. Ez a döntés a játékiparban is visszhangot keltett, hiszen megkérdőjelezi a hasonló lépések hosszú távú gazdasági hatékonyságát.
Azonban a Microsoft valószínűleg hosszú távra tervezett ezzel a lépéssel. A Call of Duty Game Passbe helyezése növelheti a szolgáltatás vonzerejét, ezáltal új előfizetőket szerezve, és a meglévőket megtartva. Ez a stratégia a jövőben kompenzálhatja a mostani bevételkiesést, és erősítheti a Microsoft pozícióját a videojáték-piacon. A gamerek számára pedig ez azt jelenti, hogy a Game Pass egyre vonzóbbá válik, hiszen egyre több népszerű játékhoz férhetnek hozzá egyetlen előfizetéssel.