Dugattyús motorok vesznek körül minket mindenütt, jelen vannak a fűnyíróktól kezdve a kisrepülőkig. A teljesítmény és hatékonyság korlátai szóló teljes cikk a Liked.hu-n olvasható. Találkozunk velük a legkülönfélébb eszközökben, és a könnyű repülőgépek is éppen ezeket használják. Miért van akkor az, hogy a modern utasszállítók, mint a Boeing 777 vagy az Airbus A350, teljesen más típusú motorokat, gázturbinás sugárhajtóműveket használnak? A dugattyús motorok teljesítménye korlátozott, főleg a nagy magasságokban, ahol a levegő ritkább, és nehezebb megfelelő mennyiségű üzemanyagot elégetni a szükséges tolóerőhöz. A súly-teljesítmény arány is jelentős különbség, a sugárhajtóművek sokkal könnyebbek, miközben jóval nagyobb tolóerőt képesek produkálni, ami elengedhetetlen egy nagyméretű utasszállító repülőgép felemeléséhez.
A dugattyús motorok hatékonysága is problémát jelent a hosszú távú repüléseknél. Bár a dugattyús motorok üzemanyag-fogyasztása alacsonyabb lehet bizonyos körülmények között, a nagy sebességnél és nagy magasságban a sugárhajtóművek hatékonyabbnak bizonyulnak. Ráadásul a dugattyús motorok karbantartása is sokkal időigényesebb és költségesebb egy sugárhajtóműhöz képest, ami a repülési társaságok számára jelentős tényező. A Boeing és az Airbus gépek sugárhajtóművei így a legjobb választás a kereskedelmi repüléshez.

10 órával ezelőtt
5

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·