Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezérigazgatója nemrégiben egy interjúban fejtette ki véleményét az Xbox Game Pass szolgáltatásról, és nem rejtette véka alá aggályait. Layden szerint az ilyen típusú előfizetéses modell aláássa a játékfejlesztők munkájának értékét, és hosszú távon káros hatással lehet az iparágra. Az aggodalom főként abban rejlik, hogy a Game Pass a játékokat árucikké alakítja, ami csökkentheti a fejlesztők motivációját a magas minőségű, egyedi élmények létrehozására, mivel a bevétel nem a játék eladásából, hanem az előfizetésekből származik.
Ez a kritika rávilágít egy fontos vitára a játékiparban: vajon az előfizetéses modellek, mint a Game Pass, valóban fenntarthatóak-e a fejlesztők szempontjából? Miközben a játékosok számára vonzó lehet az olcsóbb hozzáférés a játékok széles skálájához, a fejlesztőknek garantálniuk kell a megfelelő bevételt ahhoz, hogy továbbra is innovatív és minőségi játékokat készíthessenek. Layden álláspontja szerint a Game Pass hosszú távon a játékok minőségének romlásához vezethet, mivel a fejlesztők a mennyiségre, nem pedig a minőségre fognak összpontosítani a bevételszerzés érdekében. Fontos kérdés, hogy az iparág hogyan találja meg az egyensúlyt a játékosok számára kedvező ár és a fejlesztők számára biztosított fenntartható bevétel között.