A CI Games bejelentette, hogy a Lords of The Fallen folytatása lényegesen sötétebb és erőszakosabb hangvételt képvisel majd, mint az eredeti játék. Ez a változás a történetmesélésben és a játékmenetben is érezhető lesz, ami hozzájárult az R-besorolás megszerzéséhez. A fejlesztők célja, hogy egy komorabb és kihívásokkal teli világot teremtsenek, melyben a játékosok valóban átélhetik a bukás és a reménytelenség érzését. Ez a sötétebb tónus a játékmenetben is megjelenik, például a harcok brutálisabbak és kíméletlenebbek lesznek.
A látványvilág is jelentős fejlődésen ment keresztül, hiszen a projektet az Unreal Engine 5.6-ra ültették át. Ez lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy lenyűgöző grafikai részletességgel alkossák meg a játék világát, és optimalizálják a teljesítményt. Az Unreal Engine 5.6 használata a dinamikus fényeffekteknek és a realisztikus textúráknak köszönhetően még jobban elmélyíti a játékosokat a Lords of The Fallen világában. A sötétebb hangulat és a fejlett grafikai motor kombinációja egy igazán emlékezetes játékélményt ígér a rajongók számára.