A Microsoft jelentős kihívásokkal néz szembe az előfizetői megtartása terén, miután átszervezte és újraárazta szolgáltatásait. Sok felhasználó döntött a lemondás mellett, ami arra késztette a vállalatot, hogy alternatív módszereket keressen a visszaszerzésükre. Az egyik ilyen módszer a reklámok bevezetése lehet, ami egy érdekes stratégia, figyelembe véve, hogy az előfizetők éppen a zavartalan, reklámmentes élményért fizetnek. Vajon a reklámok beillesztése megfelelő egyensúlyt teremt a bevételnövelés és a felhasználói élmény megőrzése között? A válasz nem egyértelmű, és sokakban kérdéseket vet fel a Microsoft hosszú távú stratégiájával kapcsolatban.
A Microsoft az áremelést azzal védi, hogy a szolgáltatás fejlesztésére és bővítésére fordítják a befolyt összeget, ígérve ezzel még jobb minőségű és funkciókban gazdagabb élményt. Azonban a felhasználók szkeptikusak lehetnek, ha a reklámok megjelenése rontja ezt az élményt. A reklámok bevezetése tehát kettős érzéseket válthat ki: egyesek számára elfogadható kompromisszum az alacsonyabb árért cserébe, míg mások számára egyértelmű jelzés a szolgáltatás minőségének romlásáról. A Microsoftnak tehát óvatosan kell bánnia ezzel a kérdéssel, hogy ne veszítse el végleg a felhasználók bizalmát, és sikerüljön meggyőznie őket az áremelés és a reklámok együttes létjogosultságáról.