Az Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériuma meglepő módon a Pokémon témájú zenét és képeket használta fel egy ICE (Immigration and Customs Enforcement - Bevándorlási és Vámhivatal) promócióban, amelyet az X-en (korábban Twitter) tettek közzé. A videó célja az ICE tevékenységének népszerűsítése lehetett, de a választott eszköz, egy ’90-es évek anime, a Pokémon témájú dallama, sokakban kérdéseket vetett fel. Vajon ez a megközelítés hatékonyan éri el a célközönséget, vagy inkább furcsa és talán helytelen módja a hivatal kommunikációjának? A döntés mindenesetre rávilágít a kormányzati szervek kísérletező kedvére a közösségi média felhasználásában.
A Pokémon téma választása különösen érdekes, hiszen ez a sorozat a világ minden táján gyermekek és fiatal felnőttek generációit kötötte le. Az ICE ezzel a húzással valószínűleg a fiatalabb korosztályt próbálta elérni, de a módszer vitatott. Sokan kritizálták a Belbiztonsági Minisztériumot a választott eszközért, mondván, hogy a gyermekek számára ártatlan szórakozást biztosító Pokémon témát politikai célokra használni nem etikus. A kérdés az, hogy a kreatív marketing valóban képes-e megváltoztatni a közvéleményt egy ilyen komplex és érzékeny témában, mint a bevándorlás, vagy épp ellenkezőleg, tovább polarizálja azt.