Shawn Layden: Live Service Játékok – Délibáb vagy Nyereség? [Elemzés]

1 héttel ezelőtt 21

Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezérigazgatója kritikusan nyilatkozott a live service játékok felé történő iparági eltolódásról, különösen a PlayStation stratégiáját illetően. Szerinte a Sony okosabban tette volna, ha a single-player, narratív játékok terén marad, ahol a PlayStation mindig is kiemelkedő volt. Ezek a játékok, mint például a The Last of Us vagy a God of War, nemcsak kritikai sikereket értek el, hanem hatalmas eladásokat is produkáltak, bebizonyítva, hogy van kereslet a minőségi, történetközpontú játékokra. A live service játékok magas fejlesztési költségei és bizonytalan megtérülése miatt Layden szerint ez a stratégia délibábkergetés.

A live service játékok, bár potenciálisan hatalmas bevételt generálhatnak, rendkívül kockázatosak is. A játékoknak folyamatosan friss tartalmat kell biztosítaniuk, hogy megtartsák a játékosokat, ami jelentős erőforrásokat igényel. Ezenkívül a live service játékok piacán óriási a verseny, és nehéz kitűnni a tömegből. Layden véleménye szerint a PlayStation-nek a saját erősségeire kellene koncentrálnia, és továbbra is olyan játékokat kellene készítenie, amelyek a márka védjegyévé váltak, mint például az egyjátékos, történetvezérelt kalandok, ahelyett hogy egy bizonytalan és költséges trendet követne.

Olvasd el a teljes "Shawn Layden szerint a live-service játékok készítése délibábkergetés" cikket a Gamekapocs.hu-n