A Silent Hill 2 Remake megjelenése előtt rengeteg negatív hang hallatszott a projekttel kapcsolatban. Sokan kételkedtek abban, hogy a Bloober Team képes lesz méltó módon újraalkotni a klasszikus horrorjátékot. Jacek Zięba, a játék rendezője egy interjúban elmondta, hogy ők is tisztában voltak a negatív visszhanggal, de bíztak abban, hogy a végeredmény meggyőzi majd a játékosokat. Úgy véli, hogy a megjelenés után a játék sikeresen bebizonyította, hogy a kétkedők tévedtek.
A remake célja, hogy a modern játékosok számára is elérhetővé tegye a Silent Hill 2 nyomasztó hangulatát és mély történetét, miközben tiszteletben tartja az eredeti játék szellemiségét. A Bloober Team rengeteg energiát fektetett a grafika, a hangzás és a játékmenet modernizálásába, de igyekeztek megőrizni az eredeti játék ikonikus pillanatait és atmoszféráját. A végeredmény egy újragondolt klasszikus, amely mind a régi rajongókat, mind az új játékosokat képes lenyűgözni.