A Team Cherry fejlesztői eredetileg egy sokkal nagyobb kihívást jelentő bevezető területet terveztek a Silksong játékhoz. Azonban a fejlesztés során rájöttek, hogy ez a megközelítés túlságosan hirtelen dobná a játékosokat a mélyvízbe, ami frusztráló élményt eredményezhetett volna. A cél az volt, hogy a játékosok fokozatosan szokják meg a játékmenetet és a nehézségi szintet, mielőtt komolyabb kihívásokkal szembesülnének. Éppen ezért döntöttek egy könnyebb, barátságosabb kezdőterület létrehozása mellett, ami jobban illeszkedik a játék általános ritmusához és nehézségi görbéjéhez.
Ez a tervezői döntés jelentősen befolyásolja majd a Silksong első benyomását. A könnyebb kezdés lehetővé teszi a játékosok számára, hogy jobban megismerjék a főszereplő, Hornet mozgását, képességeit és a játék világát. A fokozatos nehézségnövekedés pedig biztosítja, hogy a játékosok ne veszítsék el a motivációjukat a korai szakaszban, hanem inkább elköteleződjenek a játékmenet iránt. Ezenkívül ez a változtatás valószínűleg a játékosok szélesebb körét vonzza majd, beleértve azokat is, akik kevésbé jártasak a soulslike játékokban.