A plázázás fogalma manapság egyértelműen a modern, kapitalista bevásárlóközpontokhoz kötődik, azonban a szocializmus idején is léteztek olyan helyek, amelyek hasonló funkciót töltöttek be. A Skála áruházlánc volt az egyik legnépszerűbb ilyen hely, egy igazi nyugati oázis a hiánygazdaságban. Az emberek itt vágyhattak a nyugati termékekre, és ha szerencséjük volt, meg is vásárolhatták azokat. A Skála nem csupán egy bevásárlóhely volt, hanem egyfajta társadalmi találkozópont is, ahol az emberek találkozhattak, beszélgethettek és ámulhattak a kínálaton.
A Skála áruházak kínálata jelentősen eltért a hagyományos boltokétól, hiszen itt nagyobb választék volt a nyugati termékekből, például ruhákból, elektronikai cikkekből és élelmiszerekből. Természetesen ezek a termékek drágábbak is voltak, de sokan szívesen áldoztak rájuk, hogy egy kicsit a nyugati életérzést tapasztalhassák meg. A Skála nem csupán a vásárlásról szólt, hanem a vágyakozásról és a reményről is, hogy egyszer mindenki számára elérhetővé válnak a nyugati termékek és a jobb élet.