Miyamoto Shigeru, a Super Mario Bros. megalkotója, nemrégiben az IGN-nek adott exkluzív interjút, melyben feltárta a világ talán legismertebb videojáték pályájának, az 1-1-es szintnek a megszületésének történetét. A játék 40. évfordulója alkalmából ez volt az első alkalom, hogy Miyamoto részletesebben beszélt a legendás pálya tervezési folyamatáról és inspirációiról. Elmondása szerint a cél az volt, hogy egy azonnal érthető, mégis kihívást jelentő bevezetőt hozzanak létre, ami tökéletesen reprezentálja a Super Mario játékmenetét. A pálya elemeinek elhelyezése, az ellenfelek pozíciója és a titkos területek mind-mind gondosan átgondolt döntések eredményei.
Az 1-1-es pálya sikere nem csak a játékosok számára nyújtott felejthetetlen élményben rejlik, hanem abban is, hogy a videojáték tervezés alapkövévé vált. Miyamoto elmondta, hogy rengeteg időt töltöttek a pálya finomításával, hogy a játékosok ösztönösen elsajátíthassák az alapvető mozdulatokat és a játék mechanikáját. A gombák, a csövek és a Koopa Troopák mind ikonikus elemei lettek a Mario univerzumnak, és az 1-1-es pálya sikere nagyban hozzájárult a Super Mario Bros. globális sikeréhez és a videojáték ipar fejlődéséhez. A pálya tervezése során a cél az volt, hogy a játékosok már az első percekben érezzék a Mario varázsát és a játék kínálta lehetőségeket.

1 hónappal ezelőtt
51

![Optikai Illúzió: Teszteld a Látásod! Te Látod Jól? [2024]](https://kep.index.hu/1/0/6557/65570/655702/65570263_4841001_2b50957b4a8de25913354abefb0029a3_wm.jpg)
Angol (US) ·
Magyar (HU) ·