A Sword of the Sea tesztelés során világossá vált, hogy az ABZU készítői nem csupán ismétlik önmagukat, hanem egy merész, új irányba terelik a játékélményt. A sivatagot tengerré alakító koncepció nem csupán látványos, de mélyebb narratívát is hordoz magában, ami az ember és a természet kapcsolatát boncolgatja. A játékmechanikák ötvözik az ABZU meditatív felfedezését egy dinamikusabb, akcióorientáltabb megközelítéssel, így a Sword of the Sea egyedi élményt nyújt mind az újoncoknak, mind a fejlesztők korábbi munkáinak rajongóinak. A korai teszt alapján a játékmenet ígéretes, a látványvilág pedig lenyűgöző, így érdemes lesz figyelemmel követni a további fejlesztéseket.
A tengerré változtatott sivatag vizuális megjelenítése különösen figyelemreméltó, a homok és a víz kontrasztja lenyűgöző képi világot teremt. Ez a kontraszt nem csupán esztétikai, hanem a játék központi témáját is erősíti, ami a változás és az alkalmazkodás fontosságát hangsúlyozza. A játékmenet során a tengerek mélyén rejlő titkok felfedezése, a különleges lényekkel való interakció és a kihívások leküzdése mind hozzájárulnak egy gazdag és emlékezetes játékélményhez. A Sword of the Sea egy ígéretes cím, ami képes lesz új mércét állítani a műfajon belül, és emlékezetes kalandot kínál a játékosok számára.