Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője nemrégiben érdekes kijelentést tett: szerinte már nem a konzolok között zajlik a fő verseny, hanem a tartalmakért folyó harc került előtérbe. Ez a megközelítés gyökeresen megváltoztatja a játékipar dinamikáját, hiszen a hangsúly a játékok minőségére, exkluzivitására és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokra helyeződik át. A Game Pass sikere is ezt támasztja alá, ahol a játékosok havidíjért cserébe hatalmas játékválasztékhoz juthatnak, függetlenül attól, hogy éppen melyik konzolon játszanak. Ez a stratégia lehetőséget ad a Microsoftnak, hogy a játékosok minél szélesebb körét érje el, akár PC-n, akár felhőben, és ne csak az Xbox tulajdonosokat.
Ez a változás nem jelenti azt, hogy az Xbox elhanyagolná a konzol piacot, csupán azt, hogy a verseny már nem korlátozódik a hardverre. A Microsoft továbbra is fejleszti és optimalizálja konzoljait, de emellett komoly hangsúlyt fektet a játékok fejlesztésére, a felhő alapú játék szolgáltatásokra és a platformok közötti átjárhatóságra. A jövőben várhatóan még több olyan játékot láthatunk, ami egyszerre jelenik meg Xbox-on, PC-n és a felhőben, ezzel is erősítve a Microsoft ökoszisztémáját és növelve a játékosok elégedettségét. Ez a szemléletváltás hosszú távon a teljes játékipar fejlődését is elősegítheti, hiszen a tartalom kerül a középpontba.

1 héttel ezelőtt
30

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·